Markove stene

Markove stene i Samokovska reka obuhvata raznovrsne i interesantne zajednice smrče sa mahovinom. Ova tura prolazi se kroz prirodni rezervat Samokovska reka. Tako]e tura vodi pored spomenika: Suvog jelaka (1622mnm) i Markovih stena (1721mnm).

Početna tačka ove turu je iz centra naselja konaci Sunčani vrhovi. Nakon toga prolazi se pored ambulante uzbrdo markiranom stazom do meteorološke stanice na Krstu. Nakon toga skrenuti u pravcu severa na veliku livadu gde se nalazi depandans hotela Putnik. Staza dalje vodi nizbrdo kroz šumarak do hotela Bačište.

Na kraju parkinga pored puta za Rudnicu, krenuti stazom u šumu severozapadno (desno). Nakon toga pored teniskih terena stazicom (slabo markirana) do šumareve kuće. Pored šumareve kuće, (zapadno) na ivici livade u šumi nalaze se monolitne granitne stene – Suvi jelak (1662mnm). Prelazi se asfaltni put Kopaonik – Jošanička banja (neposredno pored šumareve kuće). Preko Murske reke dolazi se na stazu za smučarsko trčanje (“lang lauf”) i Samokovsku reku. Od Samokovske reke pažljivo treba pogledati kartu i teren i pronaći slabo markiranu stazu koja vodi uzbrdo u pravcu juga do skupine granitnih Markovih stena (1721mnm).

Od Markovih stena obeleženom stazom kroz četinarsku šumu krenuti u pravcu juga pored dečjeg odmarališta „Kragujevac”. Doći do parkinga ispred centra naselja konaci “Sunčani vrhovi”. Pešačke ture na Kopaoniku koje definitivno treba obići.

Vrsta staze: turističko rekreativna staza

Trajanje pešačke ture: oko 3-4 sata hoda

Uspon: oko 170 metara nadmorske visine

Stepen težine: Lagana i kratka tura

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *