Metođe

Metođe je atraktivno svetilište Kopaonika. Ovo je čudotvorni izvor sakriven u vrletima Brzećke reke.

Tura počinje od centra Kopaonika (Konaka). Krećemo ka početnoj stanici žičare Karaman greben. Nakon toga idemo smučarskom stazom uzbrdo do izlaznih stanica ski-liftova M. Karamana, Kneževih bara i Gvozdca. Produžiti do vrha Velikog Karamana (Vučak 1936 mmn), gde je izlazna stanica ski-lifta Karamana (Jaram).

Nakon toga staza vodi nizbrdo pored ski-lifta Karaman do prevoja Jaram (1788 mnm). Posle pređenih 200 metara asfaltnog puta u smeru Brzeća, dolazi se do odvajanja sa desne strane makadamskog puta kojim se produži pored česme. Prolazi se pored Žljeba (1720 mnm) i dolazi se do rampe. Nastavlja se putem (markiranim) u pravcu jugozapada do Gvozdačkog potoka nizbrdo do mostića gde se ubrzo dolazi do gejzira hladne vode, čiji mlaz dostiže visinu oko 5 metara.

Metođe je prirodni rezervat u okviru N.P.Kopaonik, karakterističan je po šest fitocenoloških različitih smrčevih i bukovih zajednica sa dosta drugih retkih i reliktnih biljnih vrsta.

Vrsta staze: Staza srednje težine sa usponom

Trajanje pešačke ture: oko 6-7 sata hoda

Uspon: oko 853 metara nadmorske visine

Stepen težine: Duga tura srednje težine

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *